16 april 2011

#13 Online kantoortoepassingen

Google Docs gebruik ik sinds begin 2007, maar sporadisch, en nimmer in de functie van tegelijk aan een document werken.
Twee van mijn collega's en ik hebben de proef op de som genomen, en samen aan een document gewerkt. Het resultaat was hilarisch, zoals onderstaande schermafdruk laat zien.


Docs liep regelmatig vast, en het was niet altijd duidelijk wie wat aan het schrijven was. Maar dat kwam waarschijnlijk omdat we allemaal op hetzelfde plekje in het document aan het tikken waren. Mijn huisgenoten werken met Google docs zonder dat er iets vastloopt, en het is evident dat het een enorm praktische toepassing kan zijn.
Zelf heb ik besloten om mijn documenten wat vaker in Docs te schrijven.

2 opmerkingen:

Dimitar Ruskov zei

Hallo dr. Frankl!

Heb je dat plaatje met de knop "PrintScreen" gedaan en dan met "Cntrl+V" in "Paint" geplaatst?

dr. Frankl zei

Hey coach

Nee, ik gebruik het (freeware) progje Mwsnap. daarmee kan je zelf het gebied dat je wil jpeggen bepalen, en is Paint niet nodig.
Progjes op biepcomputers installeren is lastig, maar via een omweggetje is Mwsnap toch op elke biep-pc te gebruiken. Ik laat het je wel eens zien.