21 april 2011

#13 Online kantoortoepassingen - update



Wij selecteurs hebben een hondenbaan. Niet omdat boeken en cd's kopen met het geld van de baas nou zo'n akelige bezigheid is, maar meer omdat alles moet worden geadministreerd.
Ik als opperslecteur heb de vervelende taak om de cijfers van mijn medeselecteurs te vergaren, op te tellen, analoog te verwerken, in een spreadsheet te gooien en vervolgens te mailen naar diverse zogenaamde accountmanagers, die deze spreadsheet printen en boven hun bed hangen.

Maar dit alles is verleden tijd. Geinspireerd door de dingencursus kreeg ik het (in alle bescheidenheid) geniale idee om de spreadsheetfunctie van Google Docs te gaan gebruiken.
Ik heb de bestaande spreadsheet geimporteerd, lees-en bewerkrechten gegeven aan mijn medeselecteurs, en leesrechten aan de accountmanagers.
Voortaan voegen de selecteurs hun uitgaven rechtstreeks in in de spreadsheet. De verantwoordelijkheid die eerst bij mij lag, is nu dus gedeeld. En de accountmanagers hoeven niet meer bij mij te bedelen om de laatste verwerkte cijfers, want de cijfers zijn voortasn zo up to date als de krant van vandaag.

Samenvattend: van de achttien handelingen die ik voorheen moest verrichten, zijn er zeventien nutteloos geworden. Een enorme tijdsbeparing, die ik ga inzetten om eindelijk mijn paper eens te voltooien die handelt over de zeden en gebruiken van de ODE-bezoeker.

2 opmerkingen:

Metha's Muziek zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Metha's Muziek zei

Opperslecteur...eh...opperslachter...euh...perslecteur...of uh...opperslet...jopperodeur...of andere slechte geur...waar hep die franklycke Dr. Frankl ut over? Eet hij teveel hasj voor het slapen gaan? Is hij rijp voor een spanlaken? Maar, zo'n "uitsmeerblad" is, eerlijk is eerlijk, verdomde handig, Dr. Frankl voor ons nederige slecteurs!